in

Hotel Bergerak Yang Sangat Superb Untuk Traveler

Teringat cerita Harry Potter. Heh!

Betapa awesomenya bila satu demi satu benda yang ada dalam kisah fiksyen Harry Potter menjadi realiti dalam dunia muggle (orang yang bukan magician) seperti kita. Iyelah, dulu tengok surat khabar boleh tukar-tukar gambar, memang terfikir tak mungkin lah surat khabar akan jadi macam tu. Tapi bila surat khabar pun dah banyak online, dan kita baca dekat tablet, kan dah menyerupai surat khabar dalam cerita Harry Potter. Heh!

Dan baru-baru ini sebuah startup yang berpengkalan di Amerika Syarikat, Cabin telah melancarkan sebuah bas tidur dua tingkat untuk perjalanan dari San Francisco ke Los Angeles. Yayy!

Siapa yang pernah pergi ke Vietnam atau Laos, mungkin pernah naik sleeper bus, tapi bas yang dilancarkan oleh startup ni memang sangat berbeza daripada sleeper bus yang pernah anda naiki. Serius! Macam hotel betul, sebab tu CEO mereka sendiri menggelarkan bas ini sebagai hotel bergerak. Fiuh.

Inilah CEO startup Cabin

Bas ini akan memulakan perjalanan pertamanya pada 14 Julai ini, dari San Francisco ke Los Angeles. Untuk pengetahuan anda, bas ini mempunyai 24 ruang tidur, dan juga dilengkapi dengan ruang istirehat, bilik air dan wifi! Yaaaa, macam dekat hotel kan?

Iyelah, kalau nak compare dengan hotel 5 bintang, memang konfemlah tempat tidur dalam bas ini jauh macam langit dengan bumi. Tapi kenalah realistik kan? Ruang tidur yang disediakan hampir menyerupai konsep capsule hotel yang ada di KLIA2 dan yang popular di Jepun. Kira mantap juga lah kan?

Setiap ruang tidur dilengkapi dengan sebuah tilam, dan bantal yang kebiasannya digunakan di hotel, comforter, lampu bacaan, soket kuasa, tingkap, pendingin hawa dan langsir. Pendek kata, untuk perjalanan dari Johor Bahru ke Perlis tu, memang sangat selesa lah.

Menurut CEOnya, bas ini akan dipandu dengan penuh berhati-hati serta berhemah oleh pemandu yang terlatih untuk memastikan setiap penumpang dapat tidur dengan lena dan selesa. Pergh! Memang berbeza sungguh lah dengan sleeper bus dekat Vietnam. Haha!

Akhir sekali, Tom Currier (CEO) telah mengumumkan sesuatu yang istimewa. Apa dia? Bas seumpamanya  yang bertemakan filem Harry Potter sedang dalam proses untuk siap. Perghhhhh! Terus abang cari tiket pergi US sekarang juga!

Kredit: Artikel ini pertama diterbitkan oleh Mashable

One Ping

  1. Pingback:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Itinerari Lengkap 6 Sahabat ke Hokkaido,Jepun Selama 8 Hari Dengan Kos RM 2427 Seorang

7 Travel Hacks Untuk Pengembaraan Yang Lebih Awesome